Αντικείμενο του έργου είναι η μελέτη, χρηματοδότηση,
εγκατάσταση, υποστήριξη λειτουργίας, συντήρηση και τεχνική διαχείριση
ενός ολοκληρωμένου συστήματος πληροφόρησης επιβατών και διαχείρισης
στόλου για τις «Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ» με Σύμπραξη Δημοσίου και
Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Το έργο αφορά στην εγκατάσταση ενός δικτύου 1000 «έξυπνων» στάσεων σε όλη την περιοχή εξυπηρέτησης του ΟΑΣΑ. Οι επιβάτες θα πληροφορούνται τον χρόνο διέλευσης των οχημάτων από τις οθόνες, που θα είναι τοποθετημένες στις στάσεις, καθώς και από το κινητό τους τηλέφωνο ή τον ηλεκτρονικό υπολογιστή τους.
Προβλέπεται επίσης, η δημιουργία κέντρου ελέγχου από όπου θα παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο η λειτουργική κατάσταση του συστήματος συγκοινωνιών και θα γίνονται οι αναγκαίες παρεμβάσεις για τον καλύτερο συντονισμό και βελτιστοποίηση του συγκοινωνιακού έργου.
Το Σύστηµα Τηλεµατικής έχει ως στόχο τη βελτιστοποίηση της απόδοσης και της ποιότητας του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου και των υπηρεσιών:
Το έργο αφορά στην εγκατάσταση ενός δικτύου 1000 «έξυπνων» στάσεων σε όλη την περιοχή εξυπηρέτησης του ΟΑΣΑ. Οι επιβάτες θα πληροφορούνται τον χρόνο διέλευσης των οχημάτων από τις οθόνες, που θα είναι τοποθετημένες στις στάσεις, καθώς και από το κινητό τους τηλέφωνο ή τον ηλεκτρονικό υπολογιστή τους.
Προβλέπεται επίσης, η δημιουργία κέντρου ελέγχου από όπου θα παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο η λειτουργική κατάσταση του συστήματος συγκοινωνιών και θα γίνονται οι αναγκαίες παρεμβάσεις για τον καλύτερο συντονισμό και βελτιστοποίηση του συγκοινωνιακού έργου.
Το Σύστηµα Τηλεµατικής έχει ως στόχο τη βελτιστοποίηση της απόδοσης και της ποιότητας του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου και των υπηρεσιών:
- Παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο της θέσης όλων των οχημάτων
- Πληροφόρηση των επιβατών για τις ώρες διέλευσης των οχημάτων, μέσω των «έξυπνων στάσεων»
- Πληροφόρηση των επιβατών για τις ώρες διέλευσης των οχημάτων, μέσω διαδικτύου, SMS και εφαρμογών 3ης γενιάς (3G) κινητής τηλεφωνίας
- Ενημέρωση επιβατών εντός οχήματος (αναγγελία επόμενης στάσης, ad hoc ανακοινώσεις από Κέντρα Διαχείρισης)
- Επικοινωνία οδηγών με τα Κέντρα Διαχείρισης
- Πληροφόρηση για την επιβατική κίνηση κατά γραµµή, στάση και δρομολόγιο ή ώρα (μέσω του συστήματος αυτόματης καταμέτρησης επιβατών)
- Έλεγχος της αξιοπιστίας των δρομολογίων και της τήρησης του προγραμματισμού και κατ΄επέκταση βελτιστοποίηση του προγραμματισμού του συγκοινωνιακού έργου
- Ενημέρωση ακυρώσεων δρομολογίων ή τροποποιήσεων στον προγραμματισμό